Ma-ma-mamička

07.03.2024

Alžbetka bola odmalička veľmi múdre dieťa. Vyrastala medzi dospelými a so staršou sestrou. Vždy ju napodobňovala, ako si píše domáce úlohy. Do škôlky chodila už od 2 rokov. Počas prázdnin oslávila svoje tretie narodeniny. Keď uvidela zabalený bicykel, od radosti zalapala po dychu. Odvtedy sa však zdalo, že "lapá po dychu" vždy, keď chce niečo...

Často počúvam, ako sa deti s oneskoreným vývinom reči "odrazu posunuli" po nástupe do škôlky. Stalo sa to aj mnohým deťom, s ktorými som pracovala. Ako je to možné, že dieťa, z ktorého sme "nedostali ani slovo" sa odrazu tak rýchlo rozrozpráva? Nestačí potom dieťa jednoducho dať do škôlky?

V každom období dieťaťa sa rozvíja niektorá oblasť materinského jazyka viac, iná menej. Výslovnosť dieťaťa sa rozvíja intenzívne spravidla do 5.roku života, potom by už dieťa malo používať i ťažké hlásky ako sú sykavky (S,Z,C,DZ,Š,Ž,Č,DŽ), L a R. Posledné 2 sa zvyknú tolerovať do 7.rokov - ide vtedy o tzv. predĺženú nesprávnu výslovnosť. Zároveň by...

Prečítajte si autentickú výpoveď dospelého dyslektika. Ako bojoval so svojimi problémami v detstve, v školskom kolektíve. Ako sa jeho problémy s čítaním a písaním prejavujú v dospelosti, či ovplyvnili aj jeho neskoršie rozhodnutia. A ako si napriek nim našiel svoju šťastnú cestu životom a zažil úspechy. Článok pre Vás pripravila Mgr. Daniela...

NORMÁLNY. Slovo tak často skloňované a tak často nenávidené. Žiaden samozvaný znalca Vám nemôže tvrdiť, čo je, a čo nie je normálne. Ak však o "norme" hovoríme v logopédií, medicíne, či iných vedných odboroch, jedná sa o výlučne matematický pojem. Ktorý nám môže často pomôcť odhaliť problém už v jeho začiatkoch.

Nehovorí? Nečakajte! kurz pre rodičov a ďalšie materiály
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma!